söndag 12 augusti 2012

Söndag

Planen idag var att jag skulle åka med kompisar och åka skriskor, men efter dålig planering och missade bussar slutade det med at vi gick på bio istället. Denna gången blev det Ted. Konstig film..  
Det var min kompis Tom som bjöd med mig. Fick träffa hans flickvän och hennes kompisar. Jätte trevliga personer!

Kvällen spenderades med päronen över skype. Det var för första gången av många under året! Lite roligt hur man kan vara på andra sidan jorden och mamma ändå lyckas tjata på än.. Älskar dig mamma!

Nu till en helt annan sak.
Jag satt hemma och kollade på tvn en dag efter skolan, när en nyhetsrapport om en död val som spolats in på en av stränderna kom upp. Jag som tyckete det skulle vara awesome att se en val på nära håll, frågade Christine ifall vi kunde åka och se den. När vi kom ner till straden möttes vi av en stank som var bland det värsta jag kännt hittils i mitt liv. Lät dock inte det hindra mig från att få min bild och jag tog mig fram till valen. Valen hade redan en bunt åskådare runt sig. Var rätt sorgligt att se och skulle hällre velat se valen i livet. 

Myndigheterna vet inte vad valen dog av, men den hade varit död i mer än två dygn innan den spolades upp på stranden. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar