måndag 13 augusti 2012


Första Pajen! 

När jag frågat runt vad Australiensisk mat är har jag ofta fått svaret Meatpie. Det är inte pajer som man ser hemma, utan mindre och med pastry som deg. De ser inte jätte inbjudande ut, men är jag här ska jag prova så mycket som möjligt! 
Så idag blev det min första paj! Var gott! Blir nog fler i framtiden.

Något jag inte rekommenderar dock är Vegamite. Är nog bland det äckligaste jag någonsin smakat! Vegamite är en brun kräm liknande sak, som det är meningen att man ska ha på mackan. 
När jag skulle prova det första gången fick jag reda på att personer som inte är uppväxt med Vegamite gillar det oftast inte. Jag tänkte inte så mycket på det utan tog en stor tugga..
 Snart sprang jag till soptunnan, spottade ut allt och började skölja munnen med vatten. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar