onsdag 20 februari 2013

Swimming Carnival

Ingen vanlig skoldag idag, utan istället begav sig en del av skolan sig till Manly (en del av Sydeny) för Cromers årliga simtävlng.  Jag som fortfarande är slut, packade ner mina somsaker, näsdukar,en bunt panodil och hallstabletter i väskan och snart var jag ready to go!

Det var inte så många som deltog i mitt år och de som var där gjorde det mest på skoj. Istället för att hoppa i vattnet och simma som vilken annan tävling kom de med de mest kreativa idéerna och kläder.
En av mina favoriter var nog en kille i mitt år som dök upp i leopard färgade leggins och en hästmask att simma i.




Men ska jag vara ärlig var jag rätt besviken på hela grejen. Ifall jag bortser från killarna underhållning i vattnet, var jag mestadels ganska uttråkad. Det saknades laganda och alla bara satt ner med sina telefoner. 
Det är en rätt så stor skillnad har jag märkt från vad jag upplevt från hemma i Sverige, Mycket mer skitsnack och bitching är på en helt annan nivå. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar