onsdag 19 september 2012

Vad som har hänt

För ca tre veckor sedan fick Christine beskedet att hennes mammas cancer är tillbaka. Vi hoppades att det inte skulle vara så allvarligt, men när de kom hem från läkarbesöket dagen därpå var det inga glada miner. Cancern satt precis bredvid luftstrupen och pga av läget blev det ett akut fall. De gjorde de senaste två veckorna väldigt konstiga. Christine var väldigt orolig och stressad, medan jag försökte att hålla mig ur vägen. Ville inte skapa mer belastning på Christine än hon redan hade. 
Jag trodde först att jag skulle hantera det hela bra, men jag började få problem med att sova och stress symptomer började att visa sig. 
Jag och Christina kom därför överens om att det nog är bättre för mig att bo någon annanstans. 
Vi pratade med min counsler och jag flyttade förra veckan. 

Nu bor jag med en familj en bit bort från DW(där jag bodde förut). Jag kommer bo här i en månad. Min familj består nu av mina värdföräldrar Ken och Lisa plus deras två barn Joel och Taylor.
Har inte varit här så länge, men trivs jätte bra än så länge :)

Har ingen blild på huset än, så bjuder på en liten bild från stranden så länge.

My first family's parents got really sick about 3 weeks ago. It made my host mum really worried and I felt pressured to not be in the way. I thought I would be able to handle it, but the stress was starting to get too me. Me and my host mum then decided  it would be better for me to move. 
I moved last week to my current family in Newport. So far I really like it and I hope it continues. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar