söndag 30 december 2012

“My brother was a great swimmer. He was as fast as a shark. Well, almost. It beat him by a half a leg's length, right below the knee.” 

So it wasn't exactly that bad.. But a shark yes! 
Var på patroll idag också, hade först bara tänk stanna på förmiddagen, men när jag just kommit in efter en tur i IRBn ser jag en av livräddarna gå in i surfklubben och straxt hör man det tjutande ljudet av hajallarmet.


Efter ca 30min kom helikoptern och började cirkulera. Efter jag vet inte hur länga fick man signalen att en haj blivit spotted. 
Medan allt ägde rum samlades mer och mer folk för att kolla vad som försegick. Snart var nyhets bilarna närvarande och reportrar gick runt för att försöka snappa upp lite information.


Själv kunde man inte göra så mycket. Svara på frågor när oroliga turister kommer och undrar vad som hänt, men annars fick vi mest sitta och vänta. 
Eftersom en haj blivit spotted stängdes stranden för resten av dagen. 
Första och förhoppningvis sista shark spotted under min tid här! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar