onsdag 26 september 2012


Snow!!

Sorry för den dåliga uppdateringen, men har varit ute på äventyr och glömt helt bort att blogga. 
Tidigt lördag morgon(4am) satte jag, min host brother Joel, host brother Tylor, deras lilla kusin Kelly och min värd-papppa Ken oss i bilen för att köra en 6 timmar lång biltur ner till snön strax utanför Canberra. 

Vi kom fram vid runt elva tiden och det blev en halv dags skidåkning. Insåg inte innan hur mycket jag hade saknat skidåkning, men oj vad skoj det var! 
De närmaste två dagarna spenderade vi i backen. Det blåste en hel del,men sista dagen var det strålande sol och vindstilla. 

 Det var en riktigt rolig liten utflyk som gav mig möjligheten att se mer av Australien. Jag kan nu cheka av att se kängru ute i det vilda, fantasktisk utsikt och massa andra djurliv i här, 
Nu är jag dock tillbaka hemma igen och värmen med det. Ska ta och njuta av resten av detta lov, med vänner och familj. 

I went for a trip with my host family to Perisher. I was able to spend three days skiing,with fantastic views and and incredible wild life. 
The trip down took 6 hours and I was able to see my first kangaroo out in the wild! It really is a beautiful animal. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar