söndag 26 augusti 2012

Weekend

Haft en full helg! 
Gårdagen spenderades med Diana inne i Stan. Vi åkte till en del av Sydney som heter Newton. Det påminde lite om Nothing Hill i London, samma känsla. Det är i alla fall just nu min favorit gata i Sydeny! 

Efter en lyckad bussresa hem samlade jag ihop mina saker för att bege mig till en kompis som hade en Sleepover. Vi hade en riktig tjejkväll! Meangirls och Clules spelades på TV;n och det blev ett par omgångar Just dance. Grymt härligt gäng tjejer! 

Efter en sen kväll fick jag sätta väckarklockan på 6.00 för att kämpa mig upp och åka till Pub2Pub.
Pub2Pub är en springtävling som t.ex Vårruset. Det går från Dee Why ut till Newport Arms och som man kanske kan lista ut från namnet av eventet är det från en Pub till en annan. 
Jag gick runt med min kompis och sålde biljetter för en tävling som Rotary hade. Lyckades stolt sälja till ett antal trötta, men glada löpare. 

Efter en hektisk helg är man nu hemma igen och kan krypa ner under en varm filt medan man tar och tittar på senaste avsnittet av Awkward. 

Yesterday I spent the day with Diana in the City. We went shopping in a part of Sydney that is called Newton. It has great shops! So far it's my favorit street in Sydney!
The evening and night was spent with friends froom school. We had a real girl-night!
 MeanGirls and Cloles was playing on the TV and we went through a couple rounds of Just Dance! Love that game! need to buy It when I go back to Sweden.
I didn't have much sleep when. I hade to go up 6am, Christine was picking me up and we went to the Pub2Pub. It's a run that goes from Dee Why to Newport Arms.
I didn't run. But I went around selling tickets with my friend Jennifer.
After a busy weekend I'm finaly home and can relax under a worm blanket. 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar